یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
استاندار

حوزه/ استاندار لرستان بر تشکیل کارگروه مسئله شناسی فرهنگ عمومی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، ابوطالب شفقت، استاندار لرستان امروز در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات عام فرهنگی می‌توانند به چالش‌های اجتماعی تبدیل شوند، افزود: ظرفیت استفاده از فرهنگ عمومی بسیار زیاد است و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌هایی که ماموریت فرهنگی دارند و همچنین انجمن‌های مردم‌نهاد می‌توانند مؤثر باشند.

استاندار لرستان با تاکید بر شناسایی چالش‌های فرهنگ عمومی در استان، اظهار داشت: تشکیل کارگروه اندیشه‌ورزی غیردولتی ذیل این شورا برای شناساندن فرهنگ عمومی و اثربخشی در جامعه ضرورت دارد.

شفقت با بیان اینکه این کارگروه می‌تواند متشکل از نخبگان حوزوی و دانشگاهی باشد، خاطرنشان کرد: مسئله‌شناسی حوزه فرهنگ لرستان مهم‌ترین وظیفه این کارگروه خواهد بود.

وی گفت: هر فرد در جایگاه خود می‌تواند تاثیرات فرهنگی خاصی در حوزه کاری خود را داشته باشد و اثرگذار باشد.

استاندار لرستان در پایان مصرف بالای انرژی را در حال حاضر مهم‌ترین معضل در کشور عنوان کرد و افزود: با تعطیل شدن برخی روزهای اداری در دستگاه ها و ادارات شکل مصرف عوض می‌شود، در صورتی که می‌توان با فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی کمک بیشتری برای صرفه‌جویی در مصرف برق داشت و در این زمینه آموزش و پرورش که نقش هدایت در علم و زندگی را دارد می تواند برنامه های آموزشی را برای کاهش مصرف انرژی ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha